Laat me jou zijn- Petra Kruijt

Laat me jou zijn Auteur: Petra Kruijt

 Uitgeverij: VBK Media

 Druk: Paperback

Pagina nummers: 304

 Datum uitgave: 2014

 Isbn:9789401903721

Korte samenvatting:
Een nieuw begin voor twee zussen in Laat me jou zijn van Petra Kruijt. Laat me. Dat is alles wat Susan nog wil. Ze heeft een goede (maar erg drukke) baan, een relatie met een man die stappen wil zetten waar zij nog niet klaar voor is en vooral een enorme vrijheidsdrang. Daar geeft ze gehoor aan door te verhuizen naar de andere kant van de wereld, naar San Francisco. Jou zijn. Lisan staat altijd al in Susans schaduw. Wat ze ook probeert, ze wordt nooit zo succesvol als haar zus. Totdat Susan vertrekt en er een gat ontstaat. Lisan springt daarin en neemt langzaam haar hele leven over.

Voordat ik in dit boek begon was ik bang dat het een standaard chicklit was. Omdat het over het ontslag nemen en het aannemen van een nieuwe baan gaat. Maar des ondanks sprak het verhaal mij toch aan en wilde ik het toch een kans geven.

Maar als snel merkte ik dat het toch wel een leuk verhaal was. Het gaat over twee zussen die beide een hele andere draai aan hun leven gaan geven. De een springt in het diepe en gaat op reis en de ander verhuisd naar de stad en neemt een andere baan.

Natuurlijk komt het standaard verhaal van vrouw ontmoet man ook naar voren en beide worden verlieft. Maar toch blijf het verhaal mij  wel boeien. Het leest makkelijk weg en het is herkenbaar omdat niet alles loopt zoals het van de voren misschien wel gepland was. Soms had ik wel het idee dat de personages iets beter uitgewerkt konden worden maar dit maakte het lezen er niet minder leuk op! Het is dus zeker een aanrader voor wie van Chicklits houdt!

Mijn beoordeling:
beoordeling-4-sterren

Liefs,
Kim

 

Een gedachte over “Laat me jou zijn- Petra Kruijt

Geef een reactie

