De verwarde cavia- Paulien Cornelissen

Auteur:Paulien Cornelisse

Uitgeverij: Paulien Cornelisse

Druk: Paperback

Pagina nummers:160

Datum uitgave: 2016

Isbn: 978 90 824 3020 2

Korte samenvatting:

Een cavia op een kantoor tussen de mensen: het klinkt wat onwerkelijk, maar voor iedereen die maar een blauwe maandag met collega’s heeft gewerkt, zullen de kantooravonturen in De verwarde cavia heel herkenbaar zijn.

Van de symbiotische relatie met het koffiezetapparaat tot passief-agressieve e-mails en duizelingwekkende perikelen rond de lief- en leedpot.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet eerder een boek van Paulien Cornelisse gelezen heb. Maar op een of andere manier keek ik er enorm naar uit.

En dit heb ik geweten want vanaf bladzijde 1 heb ik genoten van het boek. Het is geschreven met heel veel humor. De hoofdstukken zijn kort maar niet te kort waardoor het vlot leest en je steeds denkt: “Vooruit nog 1 hoofdstuk”.

Het was even wennen om te lezen over een cavia maar na een paar hoofdstukken was dit ook voorbij en viel het mij niet eens meer op.

Ik ben dus door het boek gevlogen. Er komen steeds nieuwe personages voorbij waar door het steeds verrassend was. En natuurlijk is het helemaal leuk dat er in het boek een personage voorkomt dat Kim heet.

Ondanks dat ik nog nooit op een kantoor gewerkt heb zijn de meeste gebeurtenissen toch enorm herkenbaar. Misschien niet zo zeer de locatie maar wel de gebeurtenis.

Mijn beoordeling:
beoordeling-4-sterren

Liefs,
Kim

Geef een reactie

